fredag 25. februar 2011

Dag 53: Fredag og septikken er på plass

I dag er septiken endelig på plass, fikk mail rett før jeg gikk fra jobben om at septiktanken var ferdig koblet og at jeg måtte fylle 1,2m ned vann for at den ikke skal flyte opp. Så det var det jeg tenkte å gjøre rett etter jobb, men den gang ei. Det har tydeligvis være rett under 0 grader det/de siste døgnene så hageslangen til naboen var froset. Det endte opp med at jeg gikk og gikket og gnuret på slangen for å prøve å få vekk isklumpene som var samlet seg inni. Da det endelig begynte å piple vann ut av slangen slengte jeg den oppi og håpet på at 1,5 timer skulle holde og gikk inn igjen. Men da jeg kom tilbake var det langtifra nok vann oppi, så jeg snudde satte klokken på 1 time og gikk hjem igjen. Som forrige gang var det fremdeles ikke nok vann, så det endte med at jeg ventet en god time til før jeg ikke gadd og vente mer og tok slangen på plass igjen. Så konklusjonen er vel at de rommer endel mer enn det kanksje kan se ut til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar